We kunnen diverse soorten slangen maken. Er zijn nogal wat verschillende types voor alle auto’s en fabrikanten. We hebben meer dan 400 verschillende aansluitingen op voorraad, dat is nog niet eens alles, maar we kunnen in bijna alle gevallen toch een slang maken door middel van zgn life savers. Hierbij worden de nog bruikbare aansluitingen op een nieuwe krimpfitting (hard) gesoldeerd. Ook wanneer de slang niet meer leverbaar is, kunnen we veelal uitkomst bieden door de slang na te maken.
Al onze remslangen worden geproduceerd en getest volgens de SAE J 1401 standaard. Remslangen zijn er in verschillende uitvoeringen, soorten en maten. Zo heb je de gewone standaard rubber slang, deze is te maken volgens model, of op bestelling via de catalogus. Remslangen zijn er in vele uitvoeringen. Ook worden er veelal steunaansluitingen en beschermrubbers gebruikt. Ook deze hebben we in vele soorten en maten. Voor, meestal, sport en motorfiets hebben we bovendien de teflon RVS ommantelde remslangen, welke in diverse kleuren leverbaar zijn. Voor deze slanke remleidingen zijn ook slanke aansluitingen verkrijgbaar zodat het geheel nog mooier lijkt. De meest gangbare aansluitingen zijn bovendien ook in RVS verkrijgbaar. Mooi en duurzaam.
In veel gevallen is een stuurbekrachtiging slang op een plek kapot, en kan door reparatie het vervangen van de complete slang voorkomen worden. Dat dit kostenbesparend is zal duidelijk zijn. Ook wanneer de complete slang toch nagemaakt moet worden is dit veelal goedkoper dan een kompleet nieuwe.
Ook olieslangen zijn er voor verschillende toepassingen. Zoals oliedrukleiding, olieretourslang (bv Turbo) en oliekoelers. Deze zijn in verschillende uitvoeringen te verkrijgen. Gewone stofommantelling, Rvs ommantelling voor hogere drukken en teflon met RVS ommanteling voor hoge druk en hoge temperatuur.
Het maken van brandstofslangen met geperste aansluitingen is beter en ruimtebesparend bij de aansluitingen. Vooral de slang met RVS ommanteling is extra stevig en beter bestand tegen beschadigingen.